VETERİNER KLİNİĞİ VE HEKİM SEÇİMİ İLE İLGİLİ DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER

Sevgili dostunuzun sağlıklı olması hem sizi, hem de dostunuzu mutlu edecektir. Uzun ve sağlıklı bir ömrün yolunu veteriner hekiminizle birlikte çizeceksiniz.

Sadece aşılama veya hastalık sebebiyle değil, rutin kontrol muayeneleri ve gerekebilecek diğer uygulamalar için de veteriner hekiminize başvurunuz. Petinizin bir sağlık sorunu yaşaması halinde başvuracağınız veterinerin kedinizin tıbbi geçmişini bilmesi, daha önce geçirdiği hastalıklar ve uygulanmış tedaviler hakkında bilgi sahibi olması büyük önem taşır.

Hem veteriner kliniği, hem de hekim seçimi ile ilgili dikkat etmeniz gereken püf noktalar özetle şöyle sıralanabilir:

*Öncelikle seçtiğiniz kişinin bir veteriner hekim diplomasına sahip olduğundan emin olun. Muayenehane veya kliniğin kolaylıkla görünür bir yerinde veteriner hekimin diploması ve işyerine ait ruhsat bulunmalıdır. Eğer bunu göremiyorsanız sormaktan çekinmeyin. Bir veteriner kliniği mutlaka veteriner hekimler odasına kayıtlı olmalıdır. Hekimler odası, yaptığı denetimlerle, özellikle klinik şartlarına uygunluk ve bir çok şart aradığı için sadece ruhsatlı klinikler güvenilirdir. Ruhsatsız yerler kanuni olmadığı için ileride hukuken hak iddia edemeyebilirsiniz.

*Ticari hayvan satışı yapılan işletmelerde veteriner hekimlik hizmeti verilemez. Bu ve benzeri yerlerden bir pet satın aldığınız takdirde gerekli aşı ve olası tedavileri mutlaka bir veteriner kliniğinde ve veteriner hekim tarafından yapılmasına özen gösteriniz.

*Muayenehane veya klinikte hayvan satışı yapılmamalı, hasta veya gözetim altında tutulan hayvanlar hasta kabul bölümünden ayrı bir yerde bulunmalıdır.  Veteriner Hekim Muayene ve Poliklinik Yönetmeliği’nin 25. maddesi uyarınca: “Poliklinik ve muayenehanelerde geçici veya sürekli olarak satış, barınma ve eğitim amacıyla hayvan barındırılamaz.”

*Veteriner hekiminize petinizin sağlığı ve tedavisiyle ilgili aklınıza takılan her konuda danışmaktan, soru sormaktan çekinmeyin. Tedavinin bir parçası olarak evde sizin yapmanız gerekenler ve olası acil durumlar konusunda mutlaka ayrıntılı bilgi edinin. Unutmayın ki petinizin sağlığıyla ilgili tüm sorumluluğu veteriner hekiminize yüklemek yerine, veteriner hekiminizle işbirliği içinde hareket etmelisiniz.