Kedilerde Mırıldanma Neyin İfadesidir?

Mırıldanma nedir?

Mırıldanma, beyindeki merkezi sinir sisteminde oluşan elektriksel uyarıların bazı kasları ve ses tellerini etkilemesi sonucu oluşan yankılardır. Mırıldanma olarak adlandırdığımız bu yankılar, belirgin olarak burun ve ağızda titreşimler sonucu hissedilir.

Kedilerdeki mırıldanmanın nedenleri hala bilimsel olarak tam olarak açıklanabilmiş değildir. Kedilerin dünyasında mırıldanmanın duyusal bir iletişim yolu olduğu bilinmektedir. Ayrıca mırıldanmanın, dolaşım sisteminin hızlanmasını sağlayarak kedinin sağlığının korunmasına da yardımcı olduğu fikri kabul edilen görüşler arasındadır.

Kedim Mırıldanıyor!

Kediler genellikle istek, memnunluk ve mutluluklarını ifade etmek için mırıldanırlar. Diğer kedilerle ve insanlarla  olan ilişkilerinde de mırıldanma yolu ile iletişim kurarlar.

Mırıldanma sırasındaki ses tonu ve beden dili yardımıyla kedinizin size ne anlatmak istediğini kolayca anlayabilirsiniz. Bu bir mesaj olabileceği gibi bir sevgi gösterisi de olabilir.

Genellikle alçak sesle yapılan bir mırıldanma istek belirtisi olarak yorumlanırken, yüksek sesle yapılan bir mırıldanma teşekkür olarak yorumlanır.

Anne kedinin yavrusuna güven duygusu aşılaması, yavru kedinin ise annesine herşeyin iyi gittiği mesajı vermesi yine mırıldanma yoluyla olur.

Güçlü kedinin, küçük bir kediye veya rakibine hamle yapacağı zaman ki mırıldanması bir uyarı mesajıdır.

Hastalandıklarında ne kadar çaresiz olduklarını, kendilerini savunmasız hissettiklerinde korkularını ifade etmek içinde yine aynı yolu seçerler.

Mırıldanma kedi sahiplerinin her zaman hoşuna gider. Bu durumun farkında olan kediler ise nazlanmak veya birşeyler elde etmek istediklerinde bu güçlü silahlarını kullanmaktan hiç çekinmezler.