Dişi Kısırlaştırmanın faydaları (Spay (female):

* Kızgınlık siklusu olmayacak, böylece erkekler ilgisini çekmeyecek
* Cinsel istek-kızgınlık davranışları azalacak
* En önemli yararı ise; Meme bezi tümörlerinin oluşma riskinde, ovaryum ve/veya uterus kanseri oluşma riskinde azalma ya da tamamen eliminasyon söz konusu olaca. Özellikle de ilk kızgınlıktan önce yapılacak kısırlaştırmalarda bu daha da avantajlıdır.
* İstenmeyen kediler/yavru kediler/köpekler/yavru köpeklerin sayısında azalma
* Kedilerin ve köpeklerin daha sağlıklı ve daha uzun yaşayabilmelerine yardımcı olma

Erkek kısırlaştırmanın yararları (neuter-male):

* Spray ve işaretlemede azalma ve/veya eliminasyon
* Cinsel istek-kızgınlık davranışlarında azalma. Evden kaçışlarda azalma ve böylece kavgadan ve araba kazalarından uzak duracak ( Kedi AIDS'i ve Kedi Lösemi hastalıklarından doğal olarak korunmuş olacak )
* Testicular kanser riski elimine edilmiş olacak. Prostate hastalıklarının oluşumu önlenecek. (Prostat kanseri ve certoli cell hücre tümörü)
* İstenmeyen kediler/yavru kediler/köpekler/yavru köpeklerin sayısında azalma olacak
*Aggressif davranış karakterinde azalma olacak, köpek saldırıları ve ısırılmaları azalacak.
* Kedilerin ve köpeklerin daha sağlıklı ve daha uzun yaşayabilmelerine yardımcı olunacak.

* Kısırlaştırma sayesinde ülkemizde ve tüm dünyada hayvan aşırı popülasyonundaki çok hızlı artışa biraz olsun engel olunmaktadır.Durdurmak mümkün değil sadece yavaşlama sağlanabilmektedir.. Bir çok ülke bu populasyonu azaltmak için ÖTENAZİ "euthanize" ZORUNLU TUTULMAKTADIR!!!!!..Bir diğer yandan onların büyük acılar çekiyor olması umursanmamaktadır... Kediler insanlarla kıyaslandığında 45 defa daha doğurgandır, köpekler ise yine insanlara kıyasla tam 15 defa daha doğurgandır.
* Kedinizin ya da köpeğinizin kısırlaştırılması onların daha uzun ve daha sağlıklı bir yaşama sahip olması şansını arttırır. Bu değişim köpek dostunuzun hayatını ortalama 1 ila 3 yıl uzatacaktır.kedinizin ise ortalama 3 ila 5 yıl daha uzun yaşamasına neden olacaktır. Kısırlaştırılmış kedi ve köpekler meme bezi tümörü/kanseri, prostat kanseri, perianal tümörler, pyometra(uterus yangısı), ve uterus, ovaryum ve testicular kanser oluşumunda azalma sağlanır..
* Kısırlaştırma ile sokak hayvanlarının sayısında azalma sağlandığıiçin dolaylı olarak hem onların sağlıklı yaşaması hem de insanların daha sağlıklı yaşaması sağlanır. Bu şekilde sokakta yaşayan kedi ve köpeklerden insanlara geçebilecek yüzlerce zoonoz hastalıklarla da mücadele edilir. Feline Immunodeficiency Syndrome(KEDİ AİDS'i) ısırılma ile kediden kediye geçmektedir. Kısırlaştırılmamış kediler sürekli kavga ettikleri için Türkiye'deki viral hastalıklar konusunda AİDS neredeyse başı çekmektedir. Ayrıca Herpes-Calici Virus ve Feline Leucemia Virus da bu listede ilk sıraları işgal etmektedir.Tüm bu hastalıklar öldürücü olduğu gibi yoğun orandada bulaşıcıdır.

Ek olarak;

* Kısırlaştırma toplum sağlığı açısından da yararlıdır. Sokak hayvanları kolaylıkla istenmeyen canlılar olarak çevremizde sorun olabilmektedir. Parkların ve caddelerin dışkılarıyla kirleniyor olması aslında ciddi zoonoz hastalık yayılımına neden olmaktadır. Kuduz ve diğer zoonotik hastalıklar için kaynak teşkil etmektedir.

Kaynak: The American Veterinary Medical Association...